بیماری های زنان, سرطان, قهوه های گانودرما, مجله سلامتی, مکملهای درمانی

10 نشانه سرطان در خانم‌‌ها چیست؟

سرطان سینه در زنان

10 نشانه سرطان در خانم‌‌ها چیست

زنان جوان سعی می‌کنند نشانه‌های ابتلا به سرطان را نادیده بگیرند زیرا فکر می‌کنند، سرطان بیماری است که برای افراد مسن رخ می‌دهد اما افراد جوان زیادی مبتلا به بیماری سرطان‌ هستند.یکی از این سرطان ها ، سرطان سینه در زنان است.
در ادامه 10 نشانه سرطان در خانم ها را  بیان می‌کنیم تا به شما در پیشگیری از سرطان و درمان به موقع آن کمک کند.

البته به‌یاد داشته باشید که حساسیت زیاد هم می‌تواند به اندازه نادیده گرفتن آزاردهنده و خطرناک باشد.

۱. کاهش وزن غیرعادی

پزشک‌ها معتقدند درباره کاهش وزن غیر عادی بدون این‌که ورزش کنید یا رژیم خاصی گرفته باشید، باید حتما با پزشک مشورت شود.کاهش وزن تا زمانی‌که خلاف اش ثابت نشده، نشانه سرطان است. از پزشک‌تان بخواهید که شما را آزمایش یا حتی سی‌تی اسکن کند تا معلوم شود که کاهش وزن شما نشانه سرطان است یا مشکلات دیگر، مثل تیروئید پرکار!

۲. نفخ و بادکردن شکم

نفخ مشکل معمولی است که خیلی از خانم‌ها با آن زندگی می‌کنند، با این‌حال نفخ شکم و باد کردن آن می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد.سایر نشانه‌های سرطان تخمدان شامل درد شکم و لگن، احساس سیری بدون این‌که غذای زیادی خورده باشید و مشکلات ادراری مانند نیاز ناگهانی به ادرار می شود. اگر نفخ شکم هر روز برای‌تان رخ می‌دهد و هفته‌هاست که این مشکل را دارید باید برای انجام آزمایش و بررسی، به خصوص سی‌تی‌اسکن و آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید.

۳. تغییرات سینه/ علائم سرطان سینه

بیشترخانم‌ها برای بررسی وجود توده و غده در سینه خود، آن را آزمایش می‌کنند. اما توده تنها نشانه‌ ابتلا به سرطان سینه در زنان نیست، سرخی و سفت شدن پوست می تواند نشانه یکی از انواع نادر و خطرناک سرطان سینه در زنان  باشد. درصورتی‌که نوک سینه تغییر یا شروع به ترشح کرد (غیر از دوران شیردهی) یا ظاهرش تغییری داشت، باید نگران بود و به پزشک مراجعه کرد.


4. تغییرات پوستی

بیشتر ما می‌دانیم که تغییرات خال‌های گوشتی و خال‌های سیاه نشانه مشخص سرطان پوست هستند.خون ریزی یا پوسته‌ پوسته شدن بیش از حد پوست هم یکی از علایم خطرزاست. هرچند برای تعیین کردن این‌که چه مدت این مشکلات طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کرد، اما پزشکان معتقدند اگر این علایم بیش از چند هفته طول بکشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

5. مشکل در بلعیدن و خوردن

مشکلی که در زمینه بلعیدن و فرودادن غذا رخ می‌دهد، می‌تواند نشانه سرطان دستگاه گوارش، مثلا سرطان مری باشد.

6. وجود خون در ادرار و مدفوع

اگر در ادرار یا مدفوع شما خون وجود ‌دارد، آن‌را سریع به هموروئید نسبت ندهید، شاید این خون به دلیل سرطان روده بزرگ (colon cancer) باشد و باید از پزشک‌تان بخواهید برای شما آزمایش کولونوسکوپی انجام دهد. همچنین خون در ادرار می‌تواند نشانه سرطان کلیه یا مثانه نیز باشد.

7. دردهرچه سن افراد بالاتر می‌رود

شکایت آن‌ها از ابتلا به انواع درد بیشتر می‌شود، هرچند انواع درد ربطی به سرطان ندارد، اما دردهای طولانی و بی‌دلیل می‌تواند نشانه‌ ابتلا به سرطان باشد.

8. تغییر در غدد لنفاوی

اگر ورم و سفتی را در غدد لنفاوی زیربغل یا روی گردن مشاهده کردید یا غدد لنفاوی شما شروع به بزرگ‌ شدن کرد و این فرایند بیشتر از یک ماه طول کشید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما را بررسی می کند تا بفهمد دلیل این بزرگ شدن، عفونت است یا دلیل دیگری وجود دارد که با آزمایش لایه برداری مشخص می‌شود.

غده لنفاوی
9. خستگی

خستگی و فرسودگی می‌تواند یکی از نشانه‌های مبهم سرطان باشد. این خستگی ممکن است بعد از رشد غده سرطانی یا در بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان خون از نشانه‌های اولیه آن باشد.

10. سرفه‌های مداوم

هرچند سرفه از نشانه‌های بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی یا حتی از عوارض جانبی بعضی از داروهاست، اما سرفه طولانی مدت که بیش از سه تا چهار هفته طول بکشد، به خصوص در افراد سیگاری می‌تواند خطرناک باشد.

سرفه در زنان

 

 

لینک منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *